Ladekort og ladebrikker for nybegynnere!
En guide og forklaring (Under arbeid) Priser og sånt kommer senere!
Denne ladebrikken er uregistrert når du får denne, skal du bruke denne ladebrikken må du selv registrere denne på hver enete ladeoperatør du ønsker å bruke den i mot. Se mer informasjon her.
Denne ladebrikken fra Elbilforeningen fungerer kun mot Recharge, Kople, e-ON og Ionity. Det er Elbilforeningen som tar av seg av betaling og henter penger ukentlig fra ditt betalingskort! Les mer om Ladeklubben til Elbilforeningen her
Vær oppmerksom på at Ionity prisen er 8,40 pr. kWh, så om du skal lade på Ionity og ikke har en bil som har eierskap av Ionity så bør du gå for enten Ionity Passport (dårlig ladeopplevelse, da du må surre med betaling før du starter å sette inn ladekontakta og verifisere med bankid hver eneste gang du starter lading, eller bedre ladeopplevelse med app er via Elton (Begge har abonnementsløsning med bindingstid i 12 mnd)
Denne ladebrikken er uregistrert når du får denne, skal du bruke denne ladebrikken må du selv registrere denne på hver eneste ladeoperatør du ønsker å bruke den i mot. Les mer her
Denne ladebrikken er uregistrert når du får denne, skal du bruke denne ladebrikken må du selv registrere denne på hver eneste ladeoperatør du ønsker å bruke den i mot. Les mer her
Denne ladebrikka er en egen ladebrikke levert av Circle K. Man registrerer denne inn på appen til Circle K ladeappen første gangen, kan være et reint …… å få til.
Du kan også lade på Ionity med denne ladebrikken, men vær oppmerksom på at man betaler 8,40 pr. kWh hos Ionity (samme som uregistrert drop-in kunde)
Dette ladekortet er klar til bruk når du har aktivert den i Powerpass appen og før den tid har valgt tariff som gir en rimeligere ladepris (Billigst ladepris ved valg av Charge Faster).
Kortet fungerer i Norge på: Recharge, Kople, Eviny, e.ON! og Ionity
Ladeprisen f.eks. om du har en Skoda Enyaq iV så koster Recharge, Kople, Eviny og e.ON på hurtiglader: 3,60 pr. kWh, mens på AC ladepunkter koster 2,60 pr. kWh (ikke alle operatører har AC lading)
Ionity lading koster dermed: 1,60 pr. kWh
Det vil komme et tillegg i prisen etter x antall minutters lading, det jeg har fått informasjon om er at ved hurtiglading såkalt DC lading etter 90 minutter (1,5 time) tilkommer da en pris på 1,67 pr. minutt i tillegg til kWh prisen, dette er en sperreavgift), mens AC lading kommer dette etter 180 minutter. (3 timer)
I Sverige kan du bruke dette kortet også på Mer og OKQ8 (Liikennevirta Oy) som er da InCharge etter det jeg har fått informasjon om. Og naturligvis bruke på Recharge og Ionity uten å tenke noe mer på det. Prisene i Sverige er noe annerledes, men jeg har ikke fått hentet ut prisene for Charge Faster riktig ennå.